לקראת פעימה שנייה בקצבאות: נציגי הממשלה והנכים ייפגשו

    איתי גדסי 16 Comment on לקראת פעימה שנייה בקצבאות: נציגי הממשלה והנכים ייפגשו

    לקראת הגשת המלצות לממשלה בנושא קצבאות הנכים: צוות בינמשרדי ייפגש עם נציגי הנכים. מדובר בפעימה שנייה של הגדלת קצבאות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת הפעימה הראשונה, גדלה קצבת הנכות בסך של 470-770 ₪ לחודש

    הפגנת הנכים צילום: פלאש 90
    13:53
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on בשידור חי: הרבנית משטפנשט עשתה הפרשת חלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צוות בינמשרדי, הכולל את נציגי משרד האוצר, בנק ישראל, משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי יזמן בקרוב את נציגי ארגוני הנכים במטרה לשמוע את עמדתם לקראת גיבוש והצגת המלצות בנושא הגדלת קצבאות לאנשים עם מוגבלות לשרים.

    במסגרת תיקון 200 לחוק הביטוח הלאומי, שנכנס לתוקף במרץ 2018 נקבע כי שר הרווחה ושר האוצר ימליצו לממשלה על מתווה העלאה לפעימה השנייה של הגדלת הקצבה, בשנים 2020-2021. הצוות הבינמשרדי פועל בימים אלו על מנת לגבש את ההמלצות טרם הצגתן לשרים.

    מדובר בפעימה שנייה של הגדלת קצבאות לאנשים עם מוגבלות. במסגרת הפעימה הראשונה, גדלה קצבת הנכות בסך של 470-770 ₪ לחודש. כמו כן, במסגרת התיקון ניתנו 50 מיליון ₪ עבור הגדלת דמי ליווי לעיוורים ו-50 מיליון ₪ עבור קצבת ילד נכה.

    לאור החשיבות שהצוות רואה בשמיעת ציבור מקבלי הקצבאות, יצא קול קורא לעמותות, לארגוני אנשים עם מוגבלות ולציבור הרחב, להגיש הצעות לאופן חלוקת המשאבים בהתאם לצרכי האוכלוסיות השונות של אנשים עם מוגבלות. בנוסף להגשת עמדות בכתב, הצוות יקיים בשבועות הקרובים שני ימי פגישות עם הארגונים השונים



    16 תגובות

    מיין תגובות
    1. 16

      שלמו לנכים ולגמלאים את שכר המינימום לחיות בכבוד ולכל חברי הכנסת לא יזיק לשמש דוגמה אישית לכם לא יזיק ולהם יועיל אז בבקשה 1000 מכל חבר .

      1. תעלו כבר הקצבאות אם לא בורא עולם יכעס מאוד !ראו הוזהרתם !!!!!!מהר קדימה לא לזלזל

        1. נירדמתם בעמידה חבל שאני לא יושב ראש הנכים היתם רואים תוצאות בשטח

    2. 15

      נכים צודקים תצליחו

    3. 14

      לקציץ לבכירים לתת לנכים שנים לא קבלו תוספת מגיע לנו יותר בית משפט עליון חייב לתעורר לחלק לכולם אופן שווה

    4. 13

      נכים רוצים צדק שנים לא מתחייבים ממשלה תוספת קצבת נכות נתקע שנים נכים חולים מרותקים לכיסא גלגלים חולים סוגים שונים תבינו את מצבנו קשה אולך מחמיר הם זמן עלה שכר נכה שווה חצי נכה צה"ל

    5. 12

      אם ביבי רוצה להמשיך לשבת על כסא ראש ממשלה הוא צריך לתקן את קצבאות הנכות והזיקנה רק הנכים שווים 16 מנדתים זה יחזיר לו את כל הערים שבחרו כחול לבן

      1. בינואר 2020 אמורים לקבל תוספת מה קורא עים זה .צריכים לשלם רטרואקטבית למה לא משלמים מחכים שתקום ממשלה?זה לא יקרה בנתיים הנכים נרמסים .אפה אתם ארגוני הנכים.שיחדו אותכם,קיבלתם דמי שתיקה את מי אתם מרמים .כולכם באותה ספינה גיבורים על חלשים למה אתם שותקים.אם אתם גברים תקימו מפלגה כמו רפי איתן .יפחדנים.נמושות.אפסים.משוחדים.המשך יבוא

    6. 11

      חבל שלא מעלים את קצבאות הנכים שיחיו בכבוד

    7. 10

      למצער, היה מתווה הרבה יותר טוב של שמחון, שאלמלא חיים כץ קפץ ברגע האחרון והפסל אותו כשהציע מתווה גרוע משלו, הנכים היו במצב אחר לחלוטין, עם הבטחה לקצבה של 4050 ש"ל לבעלי אי כושר של 100%, במקום שהם נתקעו על 3370 ש"ח ללא שום העלאה באופק.

      מה שכץ עשה, הוא מעשה נוראי, כשל מטרתו היתה לעשות לעצמו יחסי ציבור בקרב אוכלוסיות בקרב הנכים, על חשבון הנכים הקשים יותר.
      הוא למעשה לקח את התקציב שכבר הוסכם (העלאה לנכים בעלי 100% אי כושר) והחליט שהוא רוצה לחלק אותו לכל הנכים + לעיוורים + לקשישים נכים). כץ טען שהוא פיצה על הכנסת עשרות אלפי הנכים לקבוצה, בכך שידרוש עוד 150 מיליון ש"ח מהאוצר.
      הוא אכן דרש (וקיבל), אבל כבר באותו רגע האוצר הצהיר שהכסף לא יספיק, ובמקרה הטוב התקציב יספיק להעלאה מקסימלית של 3700 ש"ח לנכים שהם 100% אי כושר.

      מה שכץ עשה בפשטות, הוא לקחת הסכם אחד עליו לחמו הנכים הקשים, והחיל תקציב שהוסכם למטרה זו, ובכלל בו גם נכים בעלי נכות בשיעורים נמוכים יותר אשר יקבלו כולם את אותה קצבה, באם הם בעלי 100% אי כושר השתכרות.
      כך שלפי המודל של כץ, נכה בעל 40% נכות רפואית ו 75% אי כושר, מקבל היום אותה קצבה בדיוק כמו נכה 80% ו 100% אי כושר.
      למעשה, מי שהכי נפגעו מהמהלך של כץ, הם אלה שנלחמו הכי הרבה עבור הלעת הקצבאות, והם הנכים הקשים ביותר. הם קיבלו את ההעלאה היחסית הנמוכה ביותר, ודווקא הנכים הקלים קיבלו העלאות דרמטיות, וזאת כי לדעת כץ כל הנכים בעלי 75% ו 100% אי כושר צריכים לקבל את אותה קצבה ללא כל קשר לגובה נכותם (בשונה ממדיניות ביטוח לאומי לאורך כל השנים עד היום).
      התיקון שנדרש לעשות כעת כדי לעמוד ביעד המובטח, הוא להחזיר את ה"קח"ן" (קצבה חודשית נוספת) שהוענקה לנכים לפי מדרגות הנכות הרפואית. כך יתאפשר להעניק לנכים בעלי 100% אי כושר ונכות רפואית של מעל 80%- את הקצבה המקסימלית בסך 4050 ש"ח.

    8. 9

      ארץ אוכלת נכיה ניתראה בקלפי

    9. 8

      ארץ אוכלת נכיה ניתראה בקלפי

      1. יושב ראש הנכים לא עושים כלום זו הזדמנות להיתלכד ליקראת הבחירות אנחנו 7 מנדטים חבל כל אחד דואג לעצמו

    10. 5

      שקר אני נכה נפש כבר 20 שנה עד הפעימה האחרונה קיבלתי 2400 בילבד היום4630 +קיצבת שירותים מיוחדים